Skip to content

Co zahrnují logistické služby a jak funguje distribuční logistika?

Logistický cyklus zahrnuje širokou škálu činností od nákupu zboží až po jeho dodání. Jaké jsou hlavní součásti logistického cyklu? Přečtěte si více informací o distribučním logistickém cyklu.

 

Logistické služby zahrnují mnoho činností

 

V rámci logistického cyklu je třeba provést mnoho činností, které mají svou nezaměnitelnou posloupnost. V zájmu přehlednosti se budeme zabývat každou z nich zvlášť.

 

Obstarávání a prognózování zboží nebo materiálů

 

Na začátku každého logistického cyklu je proces nákupu, jehož cílem je uspokojit potřeby společnosti. Součástí procesu nákupu musí být prognóza budoucího prodeje, která by měla zohledňovat sezónní a ekonomické výkyvy. Na této činnosti se podílí především obchodní tým, který využívá různé prognózy a analýzy trhu.

 

Zpracování objednávek

 

Na základě schváleného množství je vytvořena objednávka, kterou vyřizuje oddělení nákupu společnosti. Objednávka musí obsahovat jméno a adresu kupujícího, prodávajícího, množství a popis zboží i cenu jednotlivých položek spolu s dodacími a platebními údaji. Poté je vygenerováno číslo objednávky, které slouží ke sledování zásilky až do jejího doručení.

 

Přeprava a dodání

 

Předem dohodnuté podmínky stanoví, která ze smluvních stran bude přepravu zajišťovat. Důležitá je zejména volba správného druhu dopravy a dopravce, jakož i balení a označení objednávky.

 

Celní odbavení

 

Jakmile zásilka dorazí do přístavu dodání, musí mít všechny dokumenty potřebné k celnímu odbavení. Jakmile je zásilka proclena, může být přepravena na místo dodání podle předem dohodnutých podmínek. Obvykle je místem dodání sklad nebo adresa společnosti kupujícího.

 

Příjem za skladování a uskladnění

 

V závislosti na typu skladovaného zboží je také důležité zvolit typ skladu. Ty mohou být suché nebo s řízenou teplotou. Zboží musí být správně přijato a mělo by být zaúčtováno do zásob, aby mohlo být následně znovu distribuováno zákazníkům. Při příjmu je třeba zkontrolovat kvalitu zboží, aby se zjistilo případné poškození nebo vady, které lze reklamovat.

 

Přerozdělování

 

Objednávky zákazníků musí být správně zpracovány a doručeny zákazníkům. Tento proces zahrnuje přípravu objednaného množství, fakturaci zboží nebo materiálu a dodání předem dohodnutým způsobem dopravy ve stanoveném termínu. Existuje několik metod vychystávání zásob, např. FIFO (first in, first out), tj. první přijaté zboží je také první, které se expeduje, nebo LIFO (last in, first out), tj. poslední naskladněné zboží se expeduje jako první.

 

Zákaznický servis

 

Jedná se o přidanou hodnotu, která zákazníkům nabízí odpovědi na různé otázky. Mohou se například zeptat na sledování zásilky, řešit problémy s kvalitou nebo zjistit dostupnost zboží. Zákaznický servis by měl využívat nejnovější softwarové a hardwarové technologie, aby byl tok informací vyvážený a společnost získala dostatečný náskok před konkurencí.

 

Přepravné služby Infinity Forwarding

 

Přestože vám nemůžeme pomoci s celým logistickým cyklem, můžete se na nás kdykoli obrátit ohledně přepravy zboží. Stačí využít našich logistických služeb a my se o vše postaráme. Kontaktujte nás pro nezávaznou cenovou nabídku a my se pro vás pokusíme najít to nejlepší řešení.