Skip to content

Bezpečná mezinárodní přeprava zboží: jaký je nejlepší obal proti poškození zboží?

Jakých nejčastějších chyb se dopouštějí odesílatelé při balení zboží a kdo je odpovědný za poškození zásilky při přepravě? Přečtěte si více o tom, jak je důležité zvolit správný obal a chránit zásilku během přepravy.

 

Přeprava zboží ve vhodných obalech

 

Jednou z hlavních funkcí balení je chránit zásilku před poškozením po celou dobu přepravy. Obal musí chránit zboží před předvídatelnými vlivy, jako je teplo, chlad, vícenásobná manipulační zátěž a další. Další důležitou funkcí obalu je také ochrana před krádeží, proto se zásilky často balí k přepravě tak, aby se k jejich obsahu dalo dostat až po zanechání vnějších stop.

 

Obaly zboží musí být rovněž označeny podle specifických vlastností zboží a musí existovat standardizované pokyny pro manipulaci s ním během přepravy. Například zboží o hmotnosti vyšší než 1 000 kg musí být označeno příslušným označením hmotnosti. Naopak menší obaly musí být během přepravy seskupeny do větších celků, aby nedošlo k jejich poškození.

 

Jaké jsou nejčastější chyby při balení?

 

Bohužel se stává, že některé zásilky nejsou doručeny správně, protože je poškozen obal. Obal zásilky může být poškozen z mnoha důvodů, obvykle je to z těchto důvodů:

 

  • nesprávně zvolená velikost balení zásilky.
  • nesprávné zacházení a chybějící pokyny
  • nesprávné označení zboží
  • překročení doporučených limitů
  • nekvalitní obalový materiál
  • vadná fólie
  • nesprávné upevnění na paletě
  • nesprávné umístění na paletě (zásilka vyčnívá z palety nebo je rozbalená).
  • a další.

Kdo odpovídá za poškození obalu?

 

Zboží je přepravováno v předem dohodnutém obalu, který odpovídá zvolenému způsobu přepravy a dopravnímu prostředku. Za balení zboží odpovídá odesílatel. Pokud je obal poškozen a je možné prokázat prokazatelnou vadu obalu, která je příčinou poškození zásilky, dopravce neodpovídá za škodu na zboží a není povinen vadný obal vyměnit nebo zásilku znovu zabalit.

 

Při převzetí zásilky dopravce kontroluje počet a druh přijatých zásilek a vnější stav obalů. Poté rozhodne, zda je použitý obal vhodný pro přepravu, stejně jako obsah jednotlivých obalů, počet jednotlivých kartonů na paletě a hmotnost obalů.

 

Jaké jsou povinnosti odesílatele?

 

Odesílatel zásilky je povinen veškeré zboží bezpečně zabalit, aby nedošlo k jeho poškození nebo odcizení během přepravy. Současně je odesílatel povinen zásilku řádně označit, aby ji dopravce mohl zkontrolovat a doručit správnému příjemci. Odesílatel je rovněž povinen uvést všechny důležité údaje o zásilce, např. druh a typ zboží, hrubou hmotnost, hodnotu zboží, dodací lhůtu nebo adresu pro doručení. 

 

Bezpečná mezinárodní nákladní doprava se společností Infinity Forwarding

 

Hledáte spolehlivou přepravní společnost? Spolehněte se na služby společnosti Infinity Forwarding a spolupracujte s odborníky na mezinárodní přepravu. Pokud již znáte rozměry a hmotnost své zásilky, neváhejte si objednat naši bezplatnou nabídku. Naši kolegové vám rádi zodpoví veškeré dotazy a vysvětlí vám celý proces přepravy.