Skip to content

Jaká byla konference WOF Expo 2023 ve Vídni?

Máme za sebou dva skvělé dny na logistické konferenci WOF Expo, které byly velmi přínosné nejen pro naši společnost, ale i pro nás osobně. V našem krátkém článku jsme se rozhodli podělit se s vámi o naše dojmy z výstavy, ale také o obsah diskusního panelu, kterého se zúčastnila naše ředitelka, aby vyjádřila svůj názor na vývoj nové hedvábné stezky z Číny do Evropy.

Co nám účast na veletrhu WOF Expo dala?

 

Na dva dny jsme vyměnili naši kancelář za obrovské výstavní prostory, abychom se mohli osobně setkat s lidmi ze světa logistiky a dopravy a zároveň představit naši společnost Infinity Forwarding a navázat nové kontakty.

 

Organizátoři WOF Expo předčili naše očekávání hned první den a celá konference byla velmi dobře připravena. Z celé akce si odnášíme spoustu nových zkušeností a také zážitků:

 

  • Mnoho nových kontaktů v oblasti, ve které naše přepravní společnost Infinity Forwarding podniká.
  • Přímo na výstavě se nám také podařilo navázat několik nových spoluprací.
  • Měli jsme možnost dozvědět se od odborníků mnoho nových informací.
  • Dozvěděli jsme se více o trendech v logistice pro nadcházející měsíce a diskutovali o dalších možnostech rozvoje naší společnosti v tomto odvětví.

 

CEO Infinity Standard a Infinity Forwarding Michaela Královičová (tretia z ľavej strany) v panelovej diskusii na WOF EXPO 2023 vo Viedni.
CEO Infinity Standard a Infinity Forwarding Michaela Královičová (třetí z levé strany) v panelové diskusi na WOF EXPO 2023 ve Vídni.

 

Michaela Královičová komentuje novou Hedvábnou stezku

 

Na veletrhu WOF Expo byla naše ředitelka Michaela Královičová také pozvána k účasti v panelové diskusi s dalšími hosty, kde se diskutovalo o možnostech nové Hedvábné stezky a jejím dopadu na logistické koridory. V poutavé diskusi mohli účastníci Expa zjistit, kolik vlaků jezdí z Číny do Evropy, a výsledky byly skutečně překvapivé. Jedna nákladní loď přiveze do Evropy přibližně 20 000 kontejnerů, což se s množstvím kontejnerů přepravovaných vlakem nedá srovnat. Podle dostupných statistik vlaky měsíčně přepraví přibližně 40 000 kontejnerů.

 

V současné době se tedy 90 % zásilek z Číny stále přepravuje po moři, což způsobuje, že námořní hedvábná stezka je na vzestupu. Silniční Nová hedvábná stezka, která zahrnuje i železniční dopravu, se potýká zejména s omezenou kapacitou. Problémem jsou i železniční trasy, přičemž hlavní koridor vede přes Rusko, zatímco další dva koridory jsou velmi pomalé, extrémně nákladné a mají dlouhé tranzitní časy.

 

Vlaky zČíny do Evropy (konkrétně do terminálu vNěmecku) mohou přijet za 15 dní. Zboží je pak přepravováno do zbytku Evropy. Na Slovensku je zboží obvykle do 25 až 30 dnů od odeslání z Číny, v závislosti na tom, kdy vlak z Číny odjíždí.

 

Michaela Královičová během diskuse upozornila, že ačkoli železniční doprava nabízí mnoho příležitostí, námořní doprava je pro malé a střední podniky výhodnější.

 

Využívání vlaků k přepravě zboží má v mezinárodní dopravě velký význam, ale pro malé a střední podniky je tato možnost ekonomicky nevýhodná. V současné době jsou ceny námořní přepravy nízké a s rostoucí inflací a cenami energií budou malé a střední podniky tlačeny ještě níže, což znamená upřednostňování námořní přepravy, která je téměř třikrát levnější než železniční.“  

 

Námorná, železničná, letecká aj kamiónová preprava - to všetko pre vás zabezpečí špedičná spoločnosť Infinity Forwarding.
Námořní, železniční, letecká i kamionová přeprava – to vše pro vás zajistí spediční společnost Infinity Forwarding.

Přeprava zboží bez starostí 

Máte zájem o mezinárodní nákladní dopravu? Neváhejte nás kontaktovat a naši odborníci pro vás připraví nezávaznou nabídku nákladní dopravy. Naše spediční společnost Infinity Forwarding je tu pro vás.