Skip to content

Přeprava: co znamenají zkratky ICD, CFS a AFS?

V lodní dopravě se používají zkratky ICD, CFS nebo AFS, jejichž význam mnoho lidí nezná. Obecně však můžeme říci, že pomáhají zlepšit logistiku a zmírnit obtíže při přesunu nákladu k odbavení. V tomto článku si vysvětlíme, co jednotlivé zkratky znamenají a jaký je mezi nimi rozdíl.

 

Námořní přeprava s vnitrozemským kontejnerovým skladem (ICD)

 

Vnitrozemské kontejnerové skladiště (ICD) je sklad umístěný ve vnitrozemí ve větší vzdálenosti od hlavních přístavů. Obvykle se mu také říká suchý sklad, protože je vzdálen od oceánu nebo jiné námořní či říční cesty. Každý takový sklad má svůj vlastní kód stanice přidělený ministerstvem obchodu.

 

Suché sklady se většinou používají pro skladování nebo překládku nákladních kontejnerů. Vývozci nebo dovozci zde mohou také provést předběžné celní odbavení nebo využít služeb, jako jsou opravy nebo skladování prázdných kontejnerů. Sklady ICD jsou obzvláště užitečné pro odlehčení přetíženým námořním přístavům, protože nabízejí dostatek skladovacích prostor.

Kontejnerové nákladní nádraží (CFS)

 

Nacházejí se v blízkosti námořního přístavu, terminálu nebo železničního uzlu, takže slouží jako výchozí nebo cílové přístavy pro přepravu zboží. Vlastní je námořní linky, terminály nebo soukromé společnosti a poptávka po nich začala růst úměrně růstu poptávky po LCL zásilkách.

 

Kontejnerová nákladní stanice CFS obecně slouží jako sklad v různých zemích světa a je vhodná pro skladování a zabezpečení zboží před cestou. Používá se také jako odstavná plocha pro skladování prázdných nákladních kontejnerů. Mezi hlavní funkce patří příjem a skladování LCL zásilek nebo vykládka LCL a FCL zásilek. Provádí se zde také údržba a opravy přepravních kontejnerů.

 

Letecká nákladní stanice (AFS)

 

Jedná se o sklad, který je vzdálený od letiště a slouží k uskladnění a zabezpečení nákladu a přepravních kontejnerů, které je třeba dovézt nebo vyvézt. Náklad, který má být odvezen nebo přijat na letišti, tak mohou nakladači snadno přemístit. Letištní skladovací prostory jsou tak odlehčeny od obrovských nákladů a letecké nákladní stanice nabízejí dostatek skladovacích prostor.

 

Současně se dokončuje celní a kontrolní dokumentace. Mohou být také použity pro kontrolu, balení a doručování zásilek. Náklad, který je ve skladu déle než 30 dní, může být zlikvidován nebo vydražen.

 

Hlavní rozdíly mezi ICD, CFS a AFS

 

Na závěr uvádíme stručné srovnání největších rozdílů mezi vnitrozemským skladem, kontejnerem a leteckou nákladní stanicí:

 

  • ICD – Vnitrozemské sklady umístěné v odlehlých oblastech mimo námořní přístavy umožňují řadu služeb pro zákazníky včetně celního odbavení.
  • CFS – Kontejnerové nákladní nádraží se nachází v blízkosti přístavů a slouží ke konsolidaci a třídění zboží a k přepravě LCL zásilek, které vyžadují oddělení zboží.
  • ASF – zmírňují přetížení letiště a jsou vhodné pro manipulaci s letištním zbožím. Nabízejí také různé služby údržby a oprav přepravních kontejnerů.

 

Potřebujete přepravit zboží nebo stroje z Číny, Ameriky, Kanady nebo Asie? Naše přepravní společnost Infinity Forwarding se specializuje na mezinárodní přepravu. Kontaktujte nás prostřednictvím registračního formuláře a my vám poskytneme nezávaznou cenovou nabídku.